Helen Keller
Third graders also read about Helen Keller and were very moved by her achievements and how she overcame all sorts of difficulties in her life. Continúa leyendo Helen Keller
Inchworm’s Tale
Third graders work on a story which genre is Folktale. We learned what a folktale is and after reading the story, we discussed about the message and the lesson they got from it. Students also retold the story and illustrated what they wrote. This is Inchworm’s tale. Continúa leyendo Inchworm’s Tale
Palabras diccionario 9o
Diccionario Etimológico Maxei 9º Grado Cada año durante los meses de octubre a diciembre los alumnos de Noveno Grado elaboran un Diccionario Etimológico como parte de un proyecto realizado en las clases de Español. En dicho diccionario se presentan términos … Continúa leyendo Palabras diccionario 9o
Changing Perspectives – The Future of Jobs
CHANGING PERSPECTIVES The Future of Jobs 2018 – 2019 Are you old enough to already be working? Or are you still in school, thinking about what to choose as a career? Either way, you will need this information to know what to consider if you want to get and maintain a solid work life for good years to come. In the 9th Grade Use of English class, we took on the task to explore the world of professions and job opportunities. In three years’ time we should already have chosen a career, but work life is not what it used … Continúa leyendo Changing Perspectives – The Future of Jobs
Cenicienta 8o grado
Reescritura de cuentos clásicos 8o Grado En un proyecto de reescritura de cuentos clásicos los alumnos de 8o grado tuvieron que crear una nueva narración, más moderna, a partir de un cuento clásico conocido. El reto mayor de este proyecto … Continúa leyendo Cenicienta 8o grado
Gráficos Vectoriales
Los alumnos de 8o. desarrollaron ilustraciones con Inkscape, editor de gráficos vectoriales. Continúa leyendo Gráficos Vectoriales
Encuesta 8o Grado
Resultados de una encuesta sobre los préstamos lingüísticos más conocidos por la población de nivel socioeconómico alto y bajo Isha y Daniela El grupo de 8° de la escuela Maxei realizó una encuesta dirigida a personas de nivel socioeconómico alto y bajo. El objetivo de esta fue ver si el nivel socioeconómico afecta el conocimiento de las personas sobre los préstamos lingüísticos (palabras que proceden de otras lenguas y que son apropiadas por otro idioma) de lenguas europeas (inglés, alemán, francés e italiano) e indígenas. La hipótesis que generó el grupo fue que las personas de clase baja conocerían más … Continúa leyendo Encuesta 8o Grado
8th IMPROBABLE RESEARCH 2018 – 2019
IG NOBEL INVENTIONS’ ADVERTISEMENTS Continúa leyendo 8th IMPROBABLE RESEARCH 2018 – 2019
8th Ig Nobel Prize Reports 2018-2019
8th IMPROBABLE RESEARCH 2018 – 2019 “First make people laugh, then make them think” Who has not heard of the Nobel Prizes? But… have you heard of the Ig Nobel Prizes? The Ig Nobel Prizes honor achievements that make people laugh, and then think. They are intended to celebrate the unusual, honor the imaginative and motivate people’s interest in science, medicine and technology, among other disciplines. These prizes are handed out by genuine Nobel winners at Harvard University every autumn. In class, we had our own creative research and developed our unique inventions which we will gladly share with you. … Continúa leyendo 8th Ig Nobel Prize Reports 2018-2019